Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2017

Ερευνα IGLO: Πολλοί μαθητές στα γερμανικά σχολεία δεν μπορούν να αναγνώσουν σωστά

Η Internationalen Grundschul-Lese-Untersuchung (ΙGLO) δημοσίευσε τα αποτελέσματα νέας έρευνας, της 4ης από το 2001, που αφορά στοιχεία μαθητών δημοτικών σχολείων σε 47 χώρες για το 2016. Σημειώνεται ότι η Ελλάδα δεν είναι ανάμεσα στις χώρες που έγινε η έρευνα. 
Την επιστημονικη ευθύνη της έρευνας είχε το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντόρτμουντ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν
σε συνέντευξη τύπου στο Βερολίνο, η Γερμανία - παρόλο που το επίπεδο των μαθητών σε σχέση με την ανάγνωση παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με το 2011- έχει πέσει στην κατάταξη κάτω από τη μέση, καθώς σημείωσαν πρόοδο άλλες χώρες.

Αξιοσημεώτη προόδο σημείωσαν μαθήτριες και μαθητές από τη Ρωσία, τη Σιγκαπούρη και το  Χονγκ Κονγκ. Σε χειρότερη κατάσταση από ότι στην τελευταία έρευνα παρουσιάζονται οι μαθητές των δημοτικών σχολείων στη Γαλλία και την Ολλανδία. 

Οι Γερμανοί μαθητές 
Τα παιδιά στη Γερμανία βρίσκουν ευκολότερο να διαβάζουν λογοτεχνικά κείμενα παρά να διαβάζουν εγχειρίδια. Το 60% δηλώνουν ότι διαβάζουν κείμενα εκτός σχολείου, τουλάχιστον μισή ώρα καθημερινά, πράγμα  που θεωρείται πολύ συγκριτικά με άλλες χώρες Τα κορίτσια διαβάζουν περισσότερο, ενώ παιδιά των οποίων οι γονείς έχουν πάνω από 100 βιβλία στο σπίτι, διαβάζουν περισσότερα και βρίσκονται, σύμφωνα με την έρευνα, ένα χρόνο πιό μπροστά από τους άλλους μαθητές όσον αφορά την απόδοση. 

Επίσης, μαθητές των οποίων οι γονείς έχουν γεννηθεί στη Γερμανία έχουν πλεονέκτημα στην ανάγνωση.  

Η έρευνα έγινε σε 4.000 μαθητές της τέταρτης τάξης του δημοτικού σε 200 σχολεία. Η IGLO είναι ενταγμένη στην International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) 

Ως ικανότητα της ανάγνωσης ερμηνεύεται η δυνατότητα να γίνονται κατανοητά κείμενα διαφορετικών ειδών  και να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από το μαθητή . 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.