FAZ: «Πώς η φιλορωσική προπαγάνδα μιμείται Μέσα Ενημέρωσης όπως το Spiegel ή την FAZ»
Εδώ και εβδομάδες έχει εμφανιστεί στο Διαδίκτυο πληθώρα άρθρων που περιγράφουν τις συνέπειες της ενεργειακής κρίσης και του πληθωρισμού στις διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Σε αυτά αναφέρεται ότι μόνο «η αρμόδια κυβερνητική πολιτική» μπορεί να εκτονώσει την κατάσταση και ότι «η άρση των αντιρωσικών κυρώσεων θα παίξει βασικό ρόλο σε αυτό».
Το ιδιαίτερο που έχουν αυτά τα άρθρα είναι ότι φαίνεται να προέρχονται από έγκριτες εφημερίδες όπως η WELT, το Spiegel ή η Frankfurter Allgemeine Zeitung. Βρίσκονται σε ιστοτόπους που μοιάζουν ακριβώς με τις ιστοσελίδες των προαναφερόμενων Μέσων Ενημέρωσης, η πλοήγηση και οι σύνδεσμοι σε αυτούς οδηγούν στις προσφορές των αντιγραμμένων σελίδων και μόνο μια προσεκτική παρατήρηση του URL μπορεί να αποκαλύψει την πλαστογραφία, εκτός από το προπαγανδιστικό τους μήνυμα και την ενίοτε αδέξια γλώσσα που χρησιμοποιούν.
Σύμφωνα με έρευνα της T-Online σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Στρατηγικού Διαλόγου (ISD), αμέτρητοι λογαριασμοί έχουν δημιουργηθεί, κυρίως στο Facebook αλλά και στο Twitter, με αποκλειστικό σκοπό τη διάδοση των συγκεκριμένων άρθρων και την τεχνητή απήχηση των αναρτήσεων τους στα κοινωνικά δίκτυα με πολλά likes, shares και σχόλια, ενώ τα άρθρα εμφανίζονται και ως σχόλια σε λογαριασμούς μεγάλης απήχησης.
Ο Felix Kartte από την Reset, μια πρωτοβουλία που είναι αφιερωμένη στον αγώνα για δημοκρατικές αρχές στα κοινωνικά δίκτυα, αναφέρει σε συνέντευξή του στην F.A.Z., ότι παρόλο που η εκστρατεία κατά των γερμανικών Μέσων Ενημέρωσης έχει ομοιότητες με παλαιότερες προπαγανδιστικές επιχειρήσεις που συνδέονται με το Κρεμλίνο, δεν θα ήταν δυνατό σε αυτή την περίπτωση να γίνει μια σαφής διασύνδεση και αυτό γιατί πλατφόρμες όπως το Facebook δεν αποκαλύπτουν δεδομένα που θα επέτρεπαν μια πιο διεξοδική ανάλυση των πηγών προέλευσης, αλλά και εν τέλει γιατί δεν ενδιαφέρονται να ενημερωθεί το κοινό τους σε ποιο βαθμό χρησιμοποιούνται οι υπηρεσίες τους ως όπλα κατά των δημοκρατιών.
Στο Facebook, ερευνητές εντόπισαν επίσης δεκάδες σελίδες οι οποίες, με ονόματα, όπως "Freie Meinung" (Ελεύθερη Γνώμη), είχαν ως εικόνα προφίλ το αρχικό του λογότυπου της Frankfurter Allgemeine Zeitung και οι αναρτήσεις τους -αναγνωρίσιμες από την αναφορά "sponsored"- έπαιζαν ως διαφημίσεις στα timelines των χρηστών.
Τέτοιου είδους διαφημίσεις και καμπάνιες κοστίζουν αρκετές εκατοντάδες ευρώ, αναφέρει το T-Online και ο Felix Kartte της Reset επιβεβαιώνει ότι σε αυτή την περίπτωση, είναι εκπληκτικό πόσοι πόροι προφανώς επενδύθηκαν για να μιμηθούν ολόκληρες ειδησεογραφικές πύλες και να τις εμπλουτίσουν με περιεχόμενο.
Από τη στιγμή που η ΕΕ απαγόρευσε από την Άνοιξη τη μετάδοση των ρωσικών κρατικών μέσων ενημέρωσης, το Κρεμλίνο μπορεί να συνεχίσει με λίγη προσπάθεια να επιτυγχάνει μεγάλη διάδοση σε πλατφόρμες, όπως το Facebook και το Twitter.
Οι πλατφόρμες αυτές δεν είναι ουδέτερες, αναφέρει ο Kartte, αντίθετα ο πυρήνας του επιχειρηματικού τους μοντέλου είναι να επιμελούνται και να επιλέγουν μέσω των αλγόριθμων κάθε μέρα περιεχόμενο για λογαριασμό μας. Το αίτημα του: «Οι πλατφόρμες πρέπει επιτέλους να ανοίξουν τα χαρτιά τους και να σταματήσουν την αντιδημοκρατική προπαγάνδα της Ρωσίας». Ο πόλεμος της Ρωσίας είναι επίσης ένας πόλεμος πληροφοριών. Η δημόσια υποστήριξη προς την Ουκρανία, ειδικά στη Γερμανία, αναμένεται να υπονομευθεί από ψέματα και προπαγάνδα. Στόχος, εν τέλει, είναι η δυσφήμιση της Δημοκρατίας ως ένα κατώτερο σύστημα, καταλήγει το δημοσίευμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.