Οι μαθητές της 4ης τάξης των γερμανικών σχολείων παρουσιάζουν αδυναμίες στην ανάγνωση. Οι επιδόσεις τους είναι πολύ χειρότερες από τους συνομηλίκους τους σε πολλές άλλες χώρες. Σύμφωνα με την τελευταία μελέτη της IGLU, αυτό οφείλεται, αλλά όχι μόνο, και στις συνέπειες της πανδημίας του κορωνοιού.
Στη Γερμανία, περίπου το ένα τέταρτο του συνόλου των μαθητών της τετάρτης τάξης έχει δυσκολίες στην ανάγνωση. Το 25 % των παιδιών αυτής της ηλικιακής ομάδας δεν φτάνουν το ελάχιστο επίπεδο κατανόησης κειμένου που θα ήταν απαραίτητο για τις απαιτήσεις στην περαιτέρω πορεία της σχολικής εκπαίδευσης.
Αυτό προκύπτει από την τρέχουσα Διεθνή Έρευνα για την Ανάγνωση στο Δημοτικό Σχολείο (IGLU), η οποία δείχνει ότι ο αριθμός των παιδιών του δημοτικού σχολείου με αδυναμίες στην κατανόηση κειμένου έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια.
Συνολικά, οι μαθητές που συμμετείχαν στην έρευνα συγκέντρωσαν 524 βαθμούς στον τομέα της αναγνωστικής ικανότητας.
Για σύγκριση: Στην προηγούμενη μελέτη της IGLU, η οποία δημοσιεύθηκε το 2016, οι μαθητές της τετάρτης τάξης σε εθνικό επίπεδο είχαν πετύχει 537 βαθμούς.
Το 2001, η βαθμολογία ήταν 539 μονάδες. Μετά από μια αρχική βελτίωση στα μέσα της δεκαετίας του 2000, η γερμανική βαθμολογία έπεσε έτσι σε χαμηλό επίπεδο για τρίτη συνεχόμενη φορά.
Το ποσοστό των μαθητών που δεν είχαν τις ικανότητες κατανόησης κειμένου που απαιτούνται για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις στην περαιτέρω πορεία της σχολικής τους εκπαίδευσης ήταν 19% το 2016 και 17% το 2001.
Η Γερμανία κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ.
Σε διεθνή σύγκριση, η Γερμανία προσγειώνεται έτσι κάτω από τον μέσο όρο των κρατών της ΕΕ, ο οποίος είναι 527 μονάδες. Η μελέτη δείχνει την ίδια τιμή για τις 38 χώρες που ανήκουν στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).
Μεταξύ των 65 χωρών και περιοχών παγκοσμίως που συμμετείχαν στη μελέτη της IGLU, η Σιγκαπούρη βρίσκεται στην κορυφή με 587 βαθμούς. Αυτό είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτο, καθώς το κράτος της Ανατολικής Ασίας βρισκόταν πολύ πίσω από τη Γερμανία στην πρώτη έρευνα το 2001, σύμφωνα με τη Nele McElvany από το TU Dortmund, η οποία ήταν επικεφαλής της μελέτης. Η Νότια Αφρική βρίσκεται στην τελευταία θέση με 288 βαθμούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.