«Ένας νέος δείκτης υποδεικνύει ποιες περιοχές δέχονται πολλούς τουρίστες. Ως εκ τούτου ένας ταξιδιωτικός πράκτορας αφαιρεί δυο κορεσμένους προορισμούς από το πρόγραμμά του. Ωστόσο μπορούμε πραγματικά να ελέγξουμε προς τα πού θα ταξιδεύουν οι άνθρωποι;»
Εκτενές άρθρο της Sonja Salzburger για την εφ/δα αναφέρεται στο φαινόμενο του υπερτουρισμού και στην επίδρασή του στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών, αλλά και στη διαμόρφωση των τουριστικών πακέτων από τους ταξιδιωτικούς πράκτορες.
Η αρθρογράφος σημειώνει ότι το ζήτημα του υπερτουρισμού, αν και μέχρι στιγμής δεν εκλαμβάνεται ως πρόβλημα από πολλούς ταξιδιώτες, απασχολεί εδώ και δεκαετίες τους επαγγελματίες του τουρισμού, πότε περισσότερο και πότε λιγότερο. Μετά την τουριστική ύφεση των δύο ετών της πανδημίας του κορωνοϊού, το ζήτημα επανήλθε με γρήγορο και έντονο τρόπο το 2024, προς έκπληξη πολλών ειδικών. Και ο τουριστικός τομέας διερευνά πλέον, πως θα διαχειριστεί το ζήτημα.
Το άρθρο αναφέρεται στην πρωτοβουλία του μεγαλύτερου ταξιδιωτικού οργανισμού στην Ευρώπη, Quality Travel Alliance (QTA), να ζητήσει διαδικτυακά τις θέσεις των συνεργαζόμενων πρακτορείων σχετικά με το ζήτημα του υπερτουρισμού και τις ενδεχόμενες επιπτώσεις του στη συμπεριφορά των ταξιδιωτών στο μέλλον. Περίπου τα 2/3 των ερωτηθέντων παραδέχθηκαν ότι ο υπερτουρισμός πρόκειται να επηρεάσει στο μέλλον σημαντικά τις προτιμήσεις των τουριστών.
Όπως επισημαίνει η αρθρογράφος, μια σημαντική πρόκληση στο θέμα του υπερτουρισμού σχετίζεται κυρίως με τη δυσκολία που υπάρχει μέχρι στιγμής στην περιγραφή του φαινομένου. Το αν ένας τουριστικός προορισμός είναι απλά ζωντανός ή υπερκορεσμένος, είναι συχνά θέμα προσωπικής αντίληψης. Η γαλλική τουριστική πλατφόρμα Evaneos διαμόρφωσε έναν δείκτη, με σκοπό την ποσοτική αποτύπωση του φαινομένου του υπερτουρισμού.
Ο δείκτης αποτελείται από διαφορετικές κατηγορίες, ενώ για τους σκοπούς της ανάλυσης έχουν επιλεγεί 70 από τους 700 πιο δημοφιλείς ταξιδιωτικούς προορισμούς παγκοσμίως. Για τον προσδιορισμό του κατά πόσο ένας προορισμός απειλείται από τον υπερτουρισμό, λαμβάνονται υπόψη 4 κριτήρια: Η αναλογία των τουριστών ανά κάτοικο, η αναλογία των τουριστών ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο, η εποχική συμφόρηση, καθώς και ο βαθμός ‘βιωσιμότητας’, δηλαδή ποιες κοινωνικές επιπτώσεις έχει ο τουρισμός για μια περιοχή και σε ποια κατάσταση βρίσκονται οι υποδομές του στην κατηγορία του τουρισμού και των μεταφορών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει το δημοσίευμα, η Ελλάδα βρίσκεται στην έκτη και έβδομη θέση του πίνακα με τους υπερκορεσμένους τουριστικούς προορισμούς, με το Μαυροβούνιο και την Τουρκία να ακολουθούν.
Από τον συγκεκριμένο δείκτη προέκυψαν ήδη τα πρώτα συμπεράσματα για την Evaneos. Όπως ανακοίνωσε ένας από τους επικεφαλής της πλατφόρμας, μετά από συνεννόηση με τους τοπικούς συνεργάτες της, η Evaneos έλαβε την απόφαση να μην προσφέρει πλέον καλοκαιρινά πακέτα για τη Σαντορίνη και την Μύκονο. Ο Οργανισμός ελπίζει πλέον να προσελκύσει το καλοκαίρι πελάτες για άλλους ελκυστικούς, αλλά λιγότερο γνωστούς προορισμούς στην Ελλάδα, αναφέρεται στο δημοσίευμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.